Urząd Miasta i Gminy Olkusz

Ułatwienia

Menu Główne

Artykuły:

Mimo trudności związanych z pandemią koronawirusa, małopolscy rolnicy najlepiej w kraju radzą sobie z wnioskowaniem o dopłaty za 2020 rok.

Już ponad 12 tysięcy oświadczeń i wniosków elektronicznych wpłynęło do ARiMR. Oznacza to, że przeszło 10% osób spośród tych, które ubiegały się o płatności w ubiegłym roku, dopełniło formalności.

Ważna, szczególnie w sytuacji najnowszych obostrzeń związanych z przemieszczaniem się, jest informacja, że wszyscy uprawnieni do złożenia oświadczeń mogą - zamiast tej formy - skorzystać z wysłania wniosku internetem. W przypadku pytań o korzystanie z aplikacji eWniosekPlus, prosimy o kontakt telefoniczny z placówkami Agencji lub z doradcami rolnymi.
Ci, którzy zdecydują się jednak na złożenie Oświadczenia, powinni to zrobić do 15 kwietnia. Sposoby na dotarcie z dokumentem do ARiMR są cztery: 

  1. wrzutnie przed placówkami Agencji,
  2. Poczta Polska,
  3. ePupap
  4. e-mail (skan dokumentu).

Wykaz numerów telefonów do placówek ARiMR: www.arimr.gov.pl lub  https://link.do/lCwpt
Kontakt z doradcami MODR: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.; tel. 12 285-21-13 / 14, 609 700 003; powiatowe zespoły: http://www.modr.pl/strona/zespoly-powiatowe-doradcow.

#zostańWgospodarstwie

Oddział Małopolski PFRON przypomina, że do 31 marca 2020 r. można składać wnioski o dofinansowanie kosztów nauki w roku akademickim 2019/2020 w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” - Modułu II (pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym).

 

W celu ułatwienia osobom z niepełnosprawnościami ubiegania się o pomoc w ramach programu, wniosek o dofinansowanie składa się przez Internet w SOW - Systemie Obsługi Wsparcia: https://sow.pfron.org.pl/ 

 

Oddział Małopolski PFRON zaprasza do złożenia wniosku! Bez wychodzenia z domu, bez kolejek  i bez barier.

 

SOW – System Obsługi Wsparcia

 

W bieżącym roku PFRON znacząco ułatwił osobom z niepełnosprawnościami ubieganie się o pomoc w ramach programu, gdyż od dnia 1 marca br. wniosek o dofinansowanie składa się przez Internet w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW): https://sow.pfron.org.pl/ Bez straty czasu, wychodzenia z domu, bez kolejek i bez barier.

 

Dzięki SOW możliwe jest załatwienie sprawy drogą elektroniczną na każdym jej etapie:

- uzyskanie informacji,

- wypełnienie wniosku,

- podpisanie i złożenie wniosku,

- dokonanie uzupełnień,

- zapoznanie się ze wzorem umowy,

- rozliczenie dofinansowania.

 

Koronawirus - zaświadczenia z uczelni

 

Nawiązując do  sygnalizowanych w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa trudnościami w uzyskaniu zaświadczenia z uczelni (o zaliczeniu semestru albo kontynuowaniu nauki), potrzebnego do rozliczenia udzielonego dofinansowania lub złożenia nowego wniosku o dofinansowanie informujemy, że  realizatorzy programu mają kompetencje do przywrócenia terminu związanego z realizacją programu, w tym na złożenie wniosku lub dostarczenie dokumentów potrzebnych do rozliczenia przyznanego dofinansowania.

 

Ponadto, w przypadku konieczności dołączenia skanu zaświadczenia z uczelni o kontynuowaniu nauki do wniosku o dofinansowanie (w sytuacji, gdy uczelnia nie jest dostępna z uwagi na podjęte działania w związku z koronawirusem) dopuszczalne jest dołączenie skanu informacji z uczelni  o aktualnym braku możliwości uzyskania wymaganego zaświadczenia (np. uzyskanej za pośrednictwem USOS lub witryny uczelni). Skan takiej informacji zastępuje w SOW wymagany załącznik do czasu odzyskania możliwości uzyskania odpowiedniego, wymaganego dokumentu.

 

Natomiast warunki przekazania dodatku na pokrycie innych kosztów kształcenia w ramach Modułu II programu, określone są w umowie dofinansowania. PFRON przypomina - dodatek na pokrycie innych kosztów kształcenia może być wypłacony wtedy, gdy Wnioskodawca wypełni zobowiązania umowne w tym zakresie. Konieczne jest przedłożenie przez Wnioskodawcę informacji o zaliczeniu semestru objętego dofinansowaniem. Uznanie zaliczenia semestru odbywa się na podstawie udokumentowanej informacji o frekwencji (uczestnictwie w zajęciach) lub potwierdzającej, że uczeń/student pobierał naukę w semestrze objętym dofinansowaniem np. poprzez wpis na kolejny semestr, w tym warunkowy, informację o dopuszczeniu do sesji egzaminacyjnej, potwierdzenie zdania egzaminu w trakcie sesji egzaminacyjnej, np. w formie oceny itp. Źródłem informacji o zaliczeniu semestru może być np. indeks, wydruk z USOS, zaświadczenie uczelni, itp.

 

PFRON przypomina również, iż zgodnie z nowymi zasadami programu Aktywny Samorząd w 2020 roku elektroniczne wnioskowanie w systemie SOW jest dodatkowo premiowane dla Wnioskodawców - w przypadku Modułu II jest to zwiększenie dodatku na pokrycie kosztów kształcenia do kwoty 800 zł dla Wnioskodawców, którzy skorzystają z tego zwiększenia po raz pierwszy.

 

Więcej informacji o wysokości dofinansowania i zasadach przekazania środków w 2020 roku znajduje się na stronie PFRON:

https://www.pfron.org.pl/o-funduszu/programy-i-zadania-pfron/programy-i-zadania-real/aktywny-samorzad/komunikaty-dotyczace-programu/aktywny-samorzad-w-2020-roku/

 

Oddział Małopolski PFRON zachęca do korzystania z możliwości składania wniosków bez wychodzenia z domu a także do kontaktu z bezpłatną infolinią pod numerem 800 889 777.

 

Źródło: Małopolski Oddział PFRON

Ogłoszenie

Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz

 

W związku z zaistniałą sytuacją zagrożenia epidemicznego informuję, że dyskusja publiczna dotycząca projektu uchwały w sprawie „Ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie Miasta i Gminy Olkusz obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane” odbędzie się w późniejszym terminie.

Jednocześnie informuję, że procedura planistyczna związana z wyłożeniem ww. dokumentu do publicznego wglądu zostanie ponowiona w późniejszym okresie.

Informacja o dalszej procedurze i nowych terminach zostanie podana do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej oraz poprzez obwieszczenia, a także w sposób zwyczajowo przyjęty.

 

 Roman Piaśnik

Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz

W związku z obowiązującym stanem epidemii, od dnia 26.03.2020 roku do odwołania, zmianie ulegają godziny przyjmowania odpadów komunalnych przez Gminny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych :

poniedziałek: w godz. od 8:00 do 15:00

wtorek: w godz. od 12:00 do 16:00

środa: w godz. od 8:00 do 15:00

czwartek: w godz. od 12:00 do 16:00

piątek: w godz. od 12:00 dp 16:00

sobota: w godz. od 8:00 do 14:00

Podczas obsługi na terenie GPSZOK znajdować może się tylko jeden mieszkaniec.

kontakt telefoniczny z GPSZOK możliwy jest pod nr 536 780 120

PRACA BEZ KONTAKTU Z INTERESANTAMI

W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną w Polsce oraz zaleceniami rządu i służb sanitarnych dotyczących rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 - „koronawirusa", aby skutecznie chronić zdrowie beneficjentów ARiMR i jej pracowników, wprowadziliśmy zmiany dotyczą przede wszystkim przyjęć interesantów w jednostkach organizacyjnych ARiMR tzn.:

  • ograniczona została możliwość osobistego załatwiania spraw w biurach powiatowych, oddziałach regionalnych oraz centrali ARiMR - jednostki te pracują bez kontaktu z interesantami;
  • kontakt z ARiMR – wyłącznie telefoniczny lub pisemny (za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej), numery telefonów i adresy e-mail dostępne na stronie arimr.gov.pl oraz w widocznym miejscu przy wejściu do placówki Agencji;
  • we wszystkich jednostkach organizacyjnych ARiMR udostępnione zostały skrzynki kontaktowe (wrzutnie), w których możliwe jest pozostawienie dokumentów/wniosków /oświadczeń bez konieczności kontaktu z pracownikami Agencji.

WNIOSKI O DOPŁATY I ZGŁOSZENIA W/S ZWIERZĄT INTERNETEM

Większość spraw związanych z ubieganiem się o dopłaty i dotacje, a także z rejestracją zwierząt można załatwić przez internet.

  1. Wniosek o płatności bezpośrednie i obszarowe z PROW 2014-2020 za pomocą aplikacji eWniosekPlus, a dane o zwierzętach za pomocą aplikacji Portal IRZplus
  2. eWniosek pomoże – w razie problemów z obsługą aplikacji - wysłać doradca rolniczy lub pracownik ARiMR - kontakt telefoniczny

OŚWIADCZENIA POCZTĄ POLSKĄ, ELEKTRONICZNIE, OSTATECZNIE OSOBIŚCIE

Oświadczenie potwierdzające brak zmian w 2020 roku w odniesieniu do wniosku o przyznanie płatności złożonego w roku 2019 można wysłać:

  • pocztą,
  • przez ePUAP
  • jako skan poprzez e-mail.
  • wrzucić do skrzynki kontaktowej przed placówką ARiMR.

Termin mija 15 kwietnia.

Rolnicy uprawnieni do złożenia Oświadczenia mogą także zalogować się do aplikacji eWniosekPlus i złożyć wniosek przez internet.

KANAŁY KOMUNIKACJI

W związku z koniecznością wprowadzenia ograniczeń w kontaktach bezpośrednich uruchomione zostały dodatkowe kanały komunikacji z ARiMR. Pytania odnośnie funkcjonowania Agencji w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemiologicznego, można kierować na następujący adres maila lub pod numer telefonu:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
tel. 22 595 06 99
Informacje dotyczące działalności ARiMR dostępne są również za pośrednictwem dotychczasowych kanałów komunikacji, w szczególności:
Infolinia ARiMR: 800 38 00 84 lub 22 595 06 11
Formularz kontaktowy: https://www.arimr.gov.pl/zadaj-pytanie/
ePUAP[1] : https://epuap.gov.pl/wps/portal
eUsługi ARiMR: eWniosekPlus oraz PortalIRZplus

Numery telefonów i adresy mailowe pod linkiem:

https://www.arimr.gov.pl/o-arimr/oddzialy-regionalne/malopolski-or06/dane-teleadresowe.html

lub na FB

https://link.do/jS3O3