Wykaz punktów do głosowania w Budżecie Obywatelskim na rok 2017
Szanowni Mieszkańcy Miasta i Gminy Olkusz, mam przyjemność zaprezentować zasady trzeciej edycji Budżetu Obywatelskiego Olkusza. Bardzo dziękuję za aktywność w ubiegłych latach. Zebrane dotychczas doświadczenia pozwalają nam pracować nad regulaminem Budżetu Obywatelskiego, aby jak najlepiej odpowiadał on specyfice naszej gminy oraz Państwa oczekiwaniom.
Bieżąco realizujemy zwycięskie projekty z drugiej edycji Budżetu Obywatelskiego. Niebawem będzie można składać wnioski do trzeciej edycji. Wierzę w Państwa zaangażowanie i dobre pomysły również w tym roku. Zachęcam do zapoznania się ze szczegółami poniżej oraz udziału w trzeciej edycji Budżetu Obywatelskiego Olkusza. Przypominam także, że do 6 lipca można głosować na projekty zgłoszone w Budżecie Obywatelskim Województwa Małopolskiego (www.bo.malopolska.pl).
Roman Piaśnik
Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz
FORMULARZ ZGŁOSZENIA PROPOZYCJI ZADANIA DO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO MIASTA I GMINY OLKUSZ NA 2017 ROK
WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW - BUDŻET OBYWATELSKI 2017
1.200.000 zł
3 pule:
700.000 zł – zadania powyżej 50.000 zł do 100.000
300.000 zł – zadania powyżej 25.000 zł do 50.000
200.000 zł – zadania do 25.000 zł
1. ZGŁASZANIE PROPOZYCJI ZADAŃ
27.06 – 22.07.2016
- propozycje zadań do budżetu może zgłosić każdy mieszkaniec Olkusza, który ukończył 16 rok życia;
- każdy mieszkaniec może zgłosić maksymalnie 3 zadania;
- każda propozycja musi być poparta podpisami co najmniej 15 mieszkańców;
- mieszkaniec może poprzeć dowolną liczbę zadań;
- propozycje zadań zgłaszane są na formularzu dostępnym na stronie internetowej www.obywatelski.umig.olkusz.pl oraz w Punkcie Podawczym Urzędu;
- zgłoszone zadanie musi spełniać następujące warunki:
- musi to być zadanie własne gminy;
- zadanie musi być realizowane w ciągu 1 roku budżetowego;
- maksymalna kwota zadania: do 25.000 zł, do 50.000 zł lub do 100.000 zł;
- lokalizacja zadania na terenie, do którego gmina ma prawo;
- zadanie musi być ogólnodostępne dla mieszkańców.
2. ANALIZA ZGŁOSZONYCH ZADAŃ
22.07 – 30.09.2016
- zgłoszone zadania zostaną poddane analizie przez wydziały merytoryczne Urzędu:
- ocena formalna – sprawdzona zostanie poprawność wypełnienia wszystkich pozycji formularza oraz liczba podpisów popierających zadanie;
- ocena merytoryczna – zadania sprawdzone zostaną w zakresie możliwości ich wykonania;
- konsultacje z autorami zadań – w przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji lub dokonania uzgodnień.
3. OGŁOSZENIE LISTY ZADAŃ DO GŁOSOWANIA
14.10.2016
- lista zadań zamieszczona zostanie na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu;
- szczegółowe opisy zgłoszonych zadań zamieszczone będą na stronie internetowej Urzędu www.obywatelski.umig.olkusz.pl .
4. GŁOSOWANIE
17.10.2016 – 28.10.2016
- głosować może każdy mieszkaniec Miasta i Gminy Olkusz, który ukończył 16 rok życia;
- każdy głosujący może oddać głosy na maksymalnie 3 zadania;
- głos oddany na zadanie wskazane na 1 miejscu będzie mnożony razy 3, na 2 miejscu razy 2, na 3 miejscu razy 1;
- głosować można poprzez:
- oddanie poprawnie wypełnionej karty do głosowania w ustalonych punktach do głosowania;
- wypełnienie karty przez Internet.
- rekomendowane do realizacji będą te zadania, które otrzymają największą liczbę głosów;
- przy równej liczbie głosów o pozycji na liście wyników decydować będzie losowanie.
5. OGŁOSZENIE WYNIKÓW GŁOSOWANIA
DO 10.11.2016
- wyniki głosowania opublikowane zostaną na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu.
6. REALIZACJA
2017 r.
- zadania z najwyższą liczbą głosów, aż do wyczerpania środków w każdej puli
(700.000 zł, 300.000 zł, 200.000 zł), zostaną wprowadzone do budżetu 2017 roku.
KONTAKT, POMOC I DODATKOWE INFORMACJE
Przez cały czas realizacji budżetu obywatelskiego pytania można przesyłać na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. i uzyskać informację pod nr. tel. 32 6260164.
W okresie zgłaszania zadań do budżetu obywatelskiego (od 27.06-22.07), na dyżurach pełnionych w budynku Urzędu Miasta i Gminy Olkusz, pracownicy wydziałów merytorycznych Urzędu będą udzielać pomocy w wypełnieniu formularzy – w każdy poniedziałek w godzinach 15.00-17.00 i w każdą środę w godzinach 13.00-15.00.
Szczegółowe informacje, dokumenty i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące budżetu obywatelskiego znajdziesz na stronie internetowej www.obywatelski.umig.olkusz.pl i na profilu Urzędu Miasta i Gminy na Facebooku.