Urząd Miasta i Gminy Olkusz

Ułatwienia

Menu Główne

 

Wykaz punktów do głosowania w Budżecie Obywatelskim na rok 2017

 

 

Szanowni Mieszkańcy Miasta i Gminy Olkusz, mam przyjemność zaprezentować zasady trzeciej edycji Budżetu Obywatelskiego Olkusza. Bardzo dziękuję za aktywność w ubiegłych latach. Zebrane dotychczas doświadczenia pozwalają nam pracować nad regulaminem Budżetu Obywatelskiego, aby jak najlepiej odpowiadał on specyfice naszej gminy oraz Państwa oczekiwaniom.

Bieżąco realizujemy zwycięskie projekty z drugiej edycji Budżetu Obywatelskiego. Niebawem będzie można składać wnioski do trzeciej edycji. Wierzę w Państwa zaangażowanie i dobre pomysły również w tym roku. Zachęcam do zapoznania się ze szczegółami poniżej oraz udziału w trzeciej edycji Budżetu Obywatelskiego Olkusza. Przypominam także, że do 6 lipca można głosować na projekty zgłoszone w Budżecie Obywatelskim Województwa Małopolskiego (www.bo.malopolska.pl).

Roman Piaśnik
Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz

FORMULARZ ZGŁOSZENIA PROPOZYCJI ZADANIA DO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO MIASTA I GMINY OLKUSZ NA 2017 ROK

FORMULARZ ZGŁOSZENIA PROPOZYCJI ZADANIA DO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO MIASTA I GMINY OLKUSZ NA 2017 ROK (pdf)

Budżet Obywatelski - plakat

WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW - BUDŻET OBYWATELSKI 2017

1.200.000 zł

3 pule:

700.000 zł – zadania powyżej 50.000 zł do 100.000

300.000 zł – zadania powyżej 25.000 zł do 50.000

200.000 zł – zadania do 25.000 zł

 

1. ZGŁASZANIE PROPOZYCJI ZADAŃ

27.06 – 22.07.2016

- propozycje zadań do budżetu może zgłosić każdy mieszkaniec Olkusza, który ukończył 16 rok życia;

- każdy mieszkaniec może zgłosić maksymalnie 3 zadania;

- każda propozycja musi być poparta podpisami co najmniej 15 mieszkańców;

- mieszkaniec może poprzeć dowolną liczbę zadań;

- propozycje zadań zgłaszane są na formularzu dostępnym na stronie internetowej www.obywatelski.umig.olkusz.pl oraz w Punkcie Podawczym Urzędu;

- zgłoszone zadanie musi spełniać następujące warunki:

            - musi to być zadanie własne gminy;

            - zadanie musi być realizowane w ciągu 1 roku budżetowego;

            - maksymalna kwota zadania: do 25.000 zł, do 50.000 zł lub do 100.000 zł;

            - lokalizacja zadania na terenie, do którego gmina ma prawo;

            - zadanie musi być ogólnodostępne dla mieszkańców.

 

2. ANALIZA ZGŁOSZONYCH ZADAŃ

22.07 – 30.09.2016

  • zgłoszone zadania zostaną poddane analizie przez wydziały merytoryczne Urzędu:

      - ocena formalna – sprawdzona zostanie poprawność wypełnienia wszystkich pozycji formularza oraz liczba podpisów popierających zadanie;

      - ocena merytoryczna – zadania sprawdzone zostaną w zakresie możliwości ich wykonania;

      - konsultacje z autorami zadań – w przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji lub dokonania uzgodnień.

 

3. OGŁOSZENIE LISTY ZADAŃ DO GŁOSOWANIA

14.10.2016

  • lista zadań zamieszczona zostanie na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu;
  • szczegółowe opisy zgłoszonych zadań zamieszczone będą na stronie internetowej Urzędu www.obywatelski.umig.olkusz.pl .

 

4. GŁOSOWANIE

17.10.2016 – 28.10.2016

- głosować może każdy mieszkaniec Miasta i Gminy Olkusz, który ukończył 16 rok życia;

- każdy głosujący może oddać głosy na maksymalnie 3 zadania;

- głos oddany na zadanie wskazane na 1 miejscu będzie mnożony razy 3, na 2 miejscu razy 2, na 3 miejscu razy 1;

- głosować można poprzez:

  • oddanie poprawnie wypełnionej karty do głosowania w ustalonych punktach do głosowania;
  • wypełnienie karty przez Internet.

- rekomendowane do realizacji będą te zadania, które otrzymają największą liczbę głosów;

- przy równej liczbie głosów o pozycji na liście wyników decydować będzie losowanie.

 

5. OGŁOSZENIE WYNIKÓW GŁOSOWANIA

DO 10.11.2016

  • wyniki głosowania opublikowane zostaną na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu.

 

6. REALIZACJA

2017 r.

- zadania z najwyższą liczbą głosów, aż do wyczerpania środków w każdej puli

(700.000 zł, 300.000 zł, 200.000 zł), zostaną wprowadzone do budżetu 2017 roku.

 

KONTAKT, POMOC I DODATKOWE INFORMACJE

Przez cały czas realizacji budżetu obywatelskiego pytania można przesyłać na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. i uzyskać informację pod nr. tel. 32 6260164.

W okresie zgłaszania zadań do budżetu obywatelskiego (od 27.06-22.07), na dyżurach pełnionych w budynku Urzędu Miasta i Gminy Olkusz, pracownicy wydziałów merytorycznych Urzędu będą udzielać pomocy w wypełnieniu formularzy – w każdy poniedziałek w godzinach 15.00-17.00 i w każdą środę w godzinach 13.00-15.00.

Szczegółowe informacje, dokumenty i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące budżetu obywatelskiego znajdziesz na stronie internetowej www.obywatelski.umig.olkusz.pl i na profilu Urzędu Miasta i Gminy na Facebooku.